پشتیبانی شبکه
پشتیبانی شبکه و نگهداری از سیستمها و زیرساختهای موجود
واحد پشتیبانی و نگهداری شرکت ویراشبکه کاسپین در جهت رفع نیاز سازمانها و شرکتها برای پشتیبانی از شبکه و زیرساختهایشان با تکیه بر دانش فني کارشناسان متخصص و مجرب خود، خدماتي متفاوت و فراتر از انتظار به مشتریان در زمینه پشتیبانی و نگهداری نرمافزار شبکه ، زیرساخت شبکه و همینطور پشتیبانی از تجهیزات رایانه ای ارائه مینماید.
شرکت ویرا شبکه کاسپین با ارائه ی متدهای بروز دنیا و با داشتن نیروهایی مجرب، سازمان ها و شرکت ها را در این امریاری رسانده و بسته به توافق بین طرفین نیروهای خود را بصورت نیروی مقیم و یا به صورت دوره ای به سازمان مرتبط اعزام نموده تا مشکلات آنها را برطرف نمایند.
آرامش را به سازمان خود بازگردانید!
استفاده از تکنولوژی گرچه باید کارها را آسان تر کند اما همیشه این طور نیست! شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که در طی روز وقت زیادی را صرف رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری می کنید. ما راهکار مناسبی برای رویارویی با این مشکلات را در اختیار شما می گذاریم
حفظ و نگهداری شبکه چیست؟
هدف اصلی در این بخش از تعریف پشتیبانی شبکه، نگهداری از تجهیزات سخت افزار و نرم افزاری شبکه و یا به عبارتی پشتیبانی با رعایت اصول و استانداردها میباشد. در این بخش میبایستی کلیه تجهیزات شبکه، شامل: کامپیوترها، سرورها، سوئیچ، روتر ، مودم، اکسس پوینت و … به همراه تجهیزات پسیو شبکه و زیرساختی مانند کابل، داکت، کیستونها، پریزهای شبکه، رک، پچ پنل و … به صورت کامل مستندسازی شده و نقشه شبکه به همراه جزئیات تجهیزات، در آن مشخص گردد.
انجام این کار یکی از مهمترین بخشهای پشتیبانی شبکه محسوب میشود، چرا که داشتن اطلاعات مکتوب شده و به اصطلاح داکیومنت سازی شده از شبکه، مخصوصاً در شبکههای بزرگ، به شدت میتواند در حل مشکلات و رفع ایرادات به مدیران شبکه و کارشناسان پشتیبانی، کمک کند. داشتن اطلاعات شبکه به صورت مکتوب میتواند یک آگاهی نسبی از وضعیت شبکه را برای صاحبان کسب و کار فراهم کند.
به جرأت میتوان گفت که نداشتن اطلاعات مستندسازی شده از شبکه، یکی از معضلات بزرگ شرکتها در بحث پشتیبانی از شبکه میباشد. هرچه قدر وسعت و جزئیات شبکه بیشتر باشد نیاز به این اسناد بیشتر احساس میگردد. در شبکههای بزرگ نداشتن چنین اطلاعاتی میتواند موجب هدر رفتن روزها و حتی ماهها زمان و انرژی شود و هزینههای زیادی را تحمیل کند.

چرا باید پشتیبان شبکه داشت ؟
با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیش از پیش سیستم های کامپیوتری و نیاز بیشتر به شبکه های کامپیوتری مسلما نیاز به نگهداری، ارتقاء، تعمیر و بروزرسانی سخت افزار و نرم افزار سیستم های کامپیوتری و شبکه و تجهیزات جانبی آنها نیز افزایش می یابد.
در هر سازمان به دلیل استفاده مداوم از کامپیوتر ها و احتمال خرابی و بوجود آمدن مشکلات به يک کارشناس مجرب در زمينه عيب يابي و تعميرسخت افزار و انجام سرويس هاي پيشگيرانه و همچنین بروزرسانی نرم افزار و در مواقعی سخت افزار ها به ازاي هر مرکز کامپيوتر، نياز مي باشد. این امر باعث می شود که در مرحله اول تمامی تجهیزات به درستی کار کنند و همچنین در صورت بروز مشکل جزئی، به خرابی بزرگتری تبدیل نشود.
از این رو تمامی سازمان ها و شرکت ها و … ملزم به ایجاد شرایطی برای این امر مهم هستند.
شرکت های بزرگ تر معمولا یک بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاصی دارند که هنگام بوجود آمدن هرگونه مشکل شبکه در دسترس مجموعه می باشند حال کسب و کارهای در حال رشد همیشه قادر به پرداخت هزینه های یک تیم فناوری اطلاعات با دانش شبکه ای کافی نیستند، اما هنوز هم نیاز به پشتیبانی دارند.
چرا پشتیبانی شبکه مهم است ؟
شبکه کامپیوتری کسب و کار شما ستون فقرات زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات شما است که اتصال همه دستگاه ها را ممکن می سازد . این ساختار شامل سرورها، رایانه ها، سوئیچ ها، چاپگرها و روترها است هر یک از این دستگاه ها می توانند یک خطا یا مشکل ایجاد کند و کسب و کار حساستان با قطع کامل یا جزئی روبرو شود و بهره وری شما از بین برود. پشتیبانی شبکه آریان نت با طراحی شبکه پرسرعت، دسترسی سریع شما را به سرورهای داخلی و نیز محیط اینترنت میسر ساخته و سلامت شبکه ی شما را تضمین می کند.
خدماتی که در ذیل به بخشي از آنها اشاره شده است، بر اساس استانداردهایي بین المللی و در قالب قراردادهای پشتیبانی در تیپهای متنوع ارائه میگردد.

پشتیبانی شبکه شامل چه خدماتی می شود؟
این موارد تنها خدماتی نیستند که پشتیبان شبکه ارائه می کند، اما مهمترین موارد آن به حساب می آیند:
سرعت و بازدهی
پشتیبان گیری
پایداری سرویسها
امنیت اطلاعات
ویژگی خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه شرکت ویرا شبکه کاسپین
مشاورهی رایگان و تخصصی به مدیران شرکتها و سازمانها
عقد قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه با سازمانها و شرکتها
ارائهی قراردادهایی در تیپهای متنوع متناسب با کسب و کار شما
ارائهی صورت وضعیت سختافزار و نرمافزار شبکه
رفع مشکل و ایرادات شبکه در کمترین زمان ممکن
بازدید دوره ای و بررسی شبکه جهت پیشگیری از وقوع مشکلات و ایرادات احتمالی
ارائهی گزارشات دورهای از وضعیت شبکه به مدیران مربوط
ارائه ی خدمات پشتیبانی حضوری و غیر حضوری
ارائهی راهکارهای مدیریت استفاده از منابع فناوری اطلاعات (سختافزاری ، نرمافزاری و نیروی انسانی )
خدمات تخصصی پشتیبانی شبکه های کامپیوتری
ویرا شبکه کاسپین خدمات تخصصی پشتیبانی شبکه را در گروههای ذیل به شرکتها و سازمانها ارائه می نماید:
بسیاری از مشکلات که بصورت غیر حضوری قابل رفع می باشند، توسط کارشناس بصورت تلفنی و یا بصورت ریموت رفع می شوند.
پشتیبانی نرمافزار
عیبیابی و رفع نقص سیستم عاملها و نرمافزارهای عمومی
مدیریت سیستمهای کامپیوتری از لحاظ کیفیت و کارایی نرمافزاری
نصب و پیکربندی سیستم عاملها و نرمافزارهای عمومی
پیگیری پشتیبانی فنی نرمافزارهای اختصاصی
مشاوره و پشتیبانی در زمینه تامین نرمافزارهای عمومی و مدیریت لایسنسهای نرمافزاری
مشاوره و پشتیبانی در زمینه کاربری نرمافزارهای عمومی
مشاوره در خصوص زیرساختهای نرمافزاری
نصب سيستم هاي عامل (سرور، ویندوز 10،8،7 و …) مورد نياز سازمان ها و متعلقات نرم افزاري مورد نياز(آفيس – Nero و ….)
پشتیبانی شبکه های کامپیوتری سختافزار
عیب یابی و رفع نقص تجهیزات و منابع سختافزاری ( پرینترها، اسکنرها و یوپیاسها)
مدیریت سیستمهای کامپیوتری از لحاظ کیفیت و کارایی سختافزاریمشاوره و پشتیبانی در زمینهی خرید و ارتقای منابع سختافزاری( سیستمهای کامپیوتری، پرینتر، اسکنر , یو پی اس و…. )
ارائه مشاوره در خصوص انتخاب تجهیزات شبکه
نصب و پیکربندی سختافزارهای جانبی
رفع مشكلات سخت افزاري سيستم هاي كامپيوتري و ارتقاء تجهيزات سخت افزاري
پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و مدیریت شبکه
نگهداری و عیبیابی تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری شبکه ( passive، active)
مدیریت ،کنترل و نظارت بر منابع شبکه شامل مانیتورینگ کیفیت و کارایی سرویسها ،ترافیک شبکه و سختافزارها
پشتیبانی از راه دور به صورت Remote
پشتیبانی اینترنت و وب
پشتیبانی فنی از ��رویس اتصال به اینترنت
پشتیبانی فنی از سرویس پست الکترونیک سازمانی
پشتیبانی و ارتقای سرویس اتصال به اینترنت کاربران درون و برون سازمانی
پشتیبانی از دامنههای اینترنتی برون سازمانی و دامنه و سرویس عادی درون سازمانی
پشتیبانی از سرویسهای و کاربران وب
شناسائي ويروس ها از روي كلاينت هاي كامپيوتري و رفع آلودگي سيستم هاي شناسائي شده
بازيابي اطلاعات پاك شده
بازديد هاي دوره اي از سيستم هاي تحت پشتيباني و گزارش شرح اقدامات انجام شده
مشاوره در خريد سيستم هاي سخت افزاري
انجام عمليات بهينه سازي و افزايش سرعت سيستم هاي كامپيوتري
رفع ایرادات و مشکلات شبکه
پشتیبانی شبکه به صورت حضوری و دوره ای منظم
• حضور دوره ای کارشناس ویراشبکه در روز و ساعت مشخص در محل کارفرما
• کنترل چک لیست های پشتیبانی شبکه موجود
• رفع مشکلات کاربران به صورت حضوری

پشتیبانی شبکه از راه دور
• پاسخگویی به سوالات و مشکلات روزمره کاربران
• رفع مشکلات کاربران از طریق نرم افزارهای ریموت
• رفع مشکلات کاربران از طریق تماس تلفنی
پشتیبانی شبکه حضوری در مواقع اضطرار
• حضور کارشناس پشتیبانی ویراشبکه در محل کارفرما در کمتر از ۲ ساعت

آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه
یکیدیگر از مسئولیتهای پشتیبان شبکه، بررسی نیازهای آتی شبکه شرکتهای طرف قرارداد میباشد. شرکتهای پشتیبانی کامپیوتر و شبکه موظف هستند که با بررسی وضعیت شبکه، یک آیندهنگری دقیق در خصوص وضعیت شبکه داشته باشند. ممکن است در آینده:
• نیاز به تغییرات کوچک و بزرگ در شبکه باشد.
• سیستمها احتیاج به ارتقاء و یا تعویض داشته باشند.
• ممکن است در بعضی موارد برای جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی نیاز به تغییرات در شبکه و یا به کاربردن سیستمها و سرویسهای جدید باشد.
• نیاز به تعمیر یا تعویض تجهیزات زیرساخت شبکه باشد.
• نیاز به بالابردن سطح امنیت شبکه باشد.
• نیاز به جابهجایی تجهیزات شبکه باشد.
پشتیبانی شبکه شامل چه خدماتی نمی شود؟
انتظار خدمات زیر را از پشتیبان شبکه نداشته باشید !
تولید و تعمیر سخت افزار
تامین اینترنت
برنامه نویسی