پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و دوربین مدار بسته

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و دوربین مدار بسته



پشتیبانی شبکه و یا نگهداری شبکه
( Support and Maintenance )


آنچه در این مقاله می خوانید به شرح زیر می باشد
 1.پشتیبانی شبکه و یا نگهداری شبکه چیست ؟
2.مجموع فعالیت‌ها در خدمات پشتیبانی شبکه
3.مواردی که کارشناسان شبکه باید در بخش نگهداری از شبکه انجام دهند
4.رفع ایرادات و مشکلات شبکه
5.آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه
6.خدمات پشتیبانی دوربین های مدار بسته
7.خدمات پشتیبانی شبکه
8.ویژگی هایی خدمات پشتیبانی شبکه  


شرکت ویرا شبکه کاسپین به لطف برخورداری از دانش روز و هماهنگی بالای تیمی که حاصل چندین سال سابقه کاری است ، توانسته کارنامه ای درخشان در حوزه خدمات شبکه از خود به جای بگذارد و به عنوان یکی از شرکت های موفق در امر راه اندازی و خدمات پشتیبانی شبکه باشد


پشتیبانی شبکه و یا نگهداری شبکه چیست ؟
به طور کلی به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در حوزه خدمات شبکه گفته می‌شود که در جهت حفظ ، نگهداری و رفع مشکلات شبکه‌های کامپیوتری صورت می‌گیرد. این مشکلات ممکن است به طور کلی در سطح سخت افزار شبکه مانند کامپیوترها ، سرورها ، تجهیزات تحت شبکه ، ماشین‌های اداری ، تجهیزات امنیتی الکترونیکی و یا در سطح زیرساخت شبکه مانند کابل شبکه ، ترانک شبکه ، رک ، پچ پنل ، کیستون‌ها و … روی دهد و یا ممکن است در سطح نرم افزار شبکه مانند سرویس‌های شبکه ، نرم افزارهای کلاینت و سرور و همچنین سیستم‌ عامل به وجود آید.

پشتیبانی شبکه و یا نگهداری شبکه چیست ؟ خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار, پشتیبانی شبکه های کامپیوتری,مجموع فعالیت‌ها در خدمات پشتیبانی شبکه,

رشد و نفوذ سریع فناوری شبکه‌های کامپیوتری در تمامی کسب و کارها موجب شده است که کلیه مجموعه‌ها از جمله شرکت‌ها و سازمان‌ها برای حفظ و نگهداری سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات شبکه خود با مشکلات و دغدغه‌های بسیاری مواجه شوند. آن‌ها توانایی و دانش حل مشکلات خود را در این خصوص ندارند و از طرفی امکان استخدام نیروی متخصص و ماهر به صورت کارمند به دلایل مختلف از جمله کم بودن نیروی کار متخصص و یا هزینه بالای آن را ندارند.

از این رو نیاز به کارفرمایان و شرکت‌های پشتیبانی شبکه و ارائه دهنده خدمات IT به شدت احساس می‌شود. این شرکت‌ها به صورت قراردادهای پشتیبانی بلند مدت و کوتاه مدت ، در بخش پشتیبانی شبکه می‌توانند بسیاری از مشکلات شرکت‌ها را در این خصوص بر طرف کنند.

این مجموع فعالیت‌ها در خدمات پشتیبانی شبکه که وظیفه متخصص شبکه‌های کامپیوتری می‌باشد که به صورت کلی ، شامل بخش‌های زیر است :

نگهداری شبکه

رفع ایرادات شبکه

آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه

حفظ و نگهداری شبکه


پشتیبانی شبکه و یا نگهداری شبکه چیست ؟ خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار, پشتیبانی شبکه های کامپیوتری,مجموع فعالیت‌ها در خدمات پشتیبانی شبکه,

هدف اصلی در این بخش ، حفظ و نگهداری از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شبکه و یا به عبارتی خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار با رعایت اصول و استانداردها می‌باشد. در این بخش می بایستی کلیه تجهیزات ، شامل کامپیوترها ، سرورها ، سوئیچ ، روتر ، مودم ، اکسس پوینت و … به همراه تجهیزات پسیو شبکه و زیرساختی مانند کابل ، داکت ، کیستون ها ، پریزهای شبکه ، رک ، پچ پنل و … به صورت کامل مستند سازی شده و نقشه شبکه به همراه جزئیات تجهیزات ، در آن مشخص گردد.

انجام این کار اولین قدم و یکی از مهمترین بخش های پشتیبانی شبکه محسوب می شود ، چرا که داشتن اطلاعات مکتوب شده و به اصطلاح داکیومنت سازی شده از شبکه ، مخصوصاً در شبکه های بزرگ ، به شدت می تواند در حل مشکلات و رفع ایرادات به مدیران شبکه و کارشناسان پشتیبانی ، کمک کند.

داشتن اطلاعات شبکه به صورت مکتوب می‌تواند یک آگاهی نسبی از وضعیت شبکه را برای مسئولین آن فراهم کند.

به جرأت می توان گفت که نداشتن اطلاعات مستندسازی شده از شبکه ، یکی از معضلات بزرگ شرکت‌ها در بحث نگهداری از شبکه می‌باشد.

هرچه قدر وسعت و جزئیات شبکه بیشتر باشد نیاز به این اسناد بیشتر احساس می‌گردد. در شبکه‌های بزرگ نداشتن چنین اطلاعاتی می‌تواند موجب هدر رفتن روزها و حتی ماه‌ها زمان و انرژی شود و هزینه‌های زیادی را تحمیل کند.

 

مواردی که کارشناسان شبکه باید در بخش نگهداری از شبکه انجام دهند :

مستند سازی نقشه زیرساخت شبکه

مستندسازی تجهیزات و سرویس های موجود در شبکه

تهیه و ارائه گزارش از وضعیت شبکه و تجهیزات آن

بررسی دوره ای سرویس‌ها و نرم افزارهای شبکه از نظر سلامت عملکرد

گرفتن اطلاعات از پرسنل در رابطه با نحوه عملکرد سیستم‌ها و تجهیزاتی که به صورت مستقیم با آن ها سر و کار دارند

و …

پشتیبانی شبکه و یا نگهداری شبکه چیست ؟ خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار, پشتیبانی شبکه های کامپیوتری,مجموع فعالیت‌ها در خدمات پشتیبانی شبکه,


رفع ایرادات و مشکلات شبکه

چنانچه به دلایل مختلف مشکلات و ایراداتی در شبکه به وجود آید ، کارشناسان شبکه وظیفه دارند به این مشکلات رسیدگی کرده و آن را برطرف نمایند. در این بخش انجام وظایف و رفع ایرادات در سریع ترین زمان ممکن بسیار اهمیت دارد. چرا که اغلب این مشکلات موجب می شوند یک نفر و یا چندین نفر در مجموعه نتوانند به صورت درست و کامل به امور کاری خود بپردازند و همین امر می تواند خسارات و ضررهای زیادی را به شرکت تحمیل کند.

این بخش از خدمات معمولاً به دو شکل حضوری و یا به صورت از راه دور ارائه می گردد. در حالت حضوری کارشناسان در اولین فرصت به محل شرکت مراجعه کرده و از نزدیک در صدد حل مشکلات بر می آیند. اما در بعضی از موارد این امکان وجود دارد که کارشناسان به صورت ریموت و یا از راه دور توسط نرم افزارهای مختص این کار ، اقدام به حل مشکلات نمایند.



آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه
 

یکی دیگر از مسئولیت های پشتیبان شبکه ، بررسی نیازهای آتی شبکه شرکت های طرف قرارداد می باشد. شرکت های پشتیبانی شبکه موظف هستند که با بررسی وضعیت شبکه ، یک آینده نگری دقیق در خصوص وضعیت شبکه داشته باشند. ممکن است در آینده :

نیاز به تغییرات کوچک و بزرگ در شبکه باشد.

سیستم‌ها احتیاج به ارتقاء و یا تعویض داشته باشند.

ممکن است در بعضی موارد برای جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی نیاز به تغییرات در شبکه و یا به کاربردن سیستم‌ها و سرویس‌های جدید باشد.

نیاز به تعمیر و یا تعویض تجهیزات زیرساخت شبکه باشد.

نیاز به بالابردن سطح امنیت شبکه باشد.

نیاز به جابه جایی تجهیزات شبکه باشد.

و …

کارشناسان شبکه ، با در نظر گرفتن موارد بالا و رفع نیازهای آتی شبکه می‌توانند از وقوع مشکلات بزرگتر جلوگیری کرده و مانع از بین رفتن منابع گردند. آینده نگری و بررسی نیازهای شبکه موجب می‌شود که مسئولین شبکه به جای تمرکز بر حل مشکل ، همواره نگاه پیشگیرانه به وضعیت شبکه داشته باشند و قبل از وقوع مشکلات مانع از آن شوند.

این مجموعه خدمات به صورت کلی وظایف اصلی یک شرکت پشتیبانی شبکه می‌باشد. کارشناسان و تکنسین‌های شبکه در بخش پشتیبانی وظیفه دارند تا از سیستم‌ها و تجهیزات به گونه‌ای نگهداری و مراقبت کنند که شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار کمترین مشکلات را در این بخش داشته باشند.

خدمات پشتیبانی دوربین های مدار بسته 

پشتیبانی شبکه و یا نگهداری شبکه چیست ؟ خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار, پشتیبانی شبکه های کامپیوتری,مجموع فعالیت‌ها در خدمات پشتیبانی شبکه,

مشاوره :

       مشاوره در انتخاب و خرید دوربین های تحت شبکه (IP Camera)

       مشاوره در انتخاب و خرید دوربین مدار بسته آنالوگ

       مشاوره در انتخاب و خرید سیستمهای ذخیره سازی مرتبط با دوربینهای مدار بسته

       مشاوره در طراحی وپیاده سازی سیستمهای انتقال تصویر

 نصب وراه اندازی:

       انتخاب نوع دوربین های مدار بسته و مشخص کردن جایگاه آنها

       نصب دوربینهای مدار بسته و تست میدان دید

       نصب سیستمهای ذخیره سازی

       خدمات کابل کشی و داکت کشی و اتصال دوربین های تحت شبکه

فروش:

       فروش انواع دوربین های تحت شبکه

       فروش انواع دوربین مدار بسته آنالوگ

       فروش انواع تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات دوربینها


خدمات پشتیبانی شبکه

چرا برخی از مدیران یک شرکت حرفه ای را برای خدمات پشتیبانی شبکه انتخاب کنند؟

آیا میدانید حدود 45 درصد مدیران سازمانها از اینکه با یک کارمند IT قرارداد پشتیبانی شبکه امضا کرده اند پشیمان هستند ؟ مواردی مثل عدم تعهد ، مرخصی های متعدد و ناگهانی ، عدم تخصص و تجربه کافی و … رایج ترین چالش هایی هستند که مدیران سازمانها با کارمند شبکه خود دارند

پشتیبانی شبکه سازمان خود را به یک شرکت متعهد بسپارید و با خیالی آسوده به کسب و کار خود بپردازید. شبکه سازمان توسط یک تیم متخصص و باتجربه ، مرتب کنترل و نظارت میشود و کوچکترین مشکلات فنی و امنیتی نیز از چشمان متخصصان شرکت خدمات پشتیبانی شبکه دور نمی ماند.

مدیران زیرک و آینده نگر

به منظور افزایش راندمان و کاهش هزینه های نگهداری نصب و پشتیبانی شبکه سازمان ، همیشه کیفیت ممتاز خدمات شبکه یک شرکت خوش نام را، به خدمات ارزان قیمت یک شخص پیمانکار ترجیح میدهند و به خوبی میدانند که حجم امور خدمات نگهداری از شبکه به قدری حساس و زیاد است که یک گروه حرفه ای و باتجربه باید به آن رسیدگی کنند نه یک نفر!

پشتیبانی شبکه و یا نگهداری شبکه چیست ؟ خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار, پشتیبانی شبکه های کامپیوتری,مجموع فعالیت‌ها در خدمات پشتیبانی شبکه,

خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری چه کاربردی دارند ؟

 

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری شرکت ها ، کارخانه ها و سازمان های متوسط و بزرگی که دارای شعب مختلف در سرتاسر کشور هستند و دفتری مرکزی آنها از طریق یک شبکه داخلی به شعب خود متصل شده است ، با استفاده از خدمات پشتبانی شبکه میتوانند کنترل کاملی روی شعبات خود داشته باشند که می بایست قرارداد پشتیبانی شبکه با یک شرکت معتبر انعقاد کنند.

یکی دیگر از کاربردهای خدمات پشتیبانی شبکه ، کنترل نصب و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری بانکها و موسسه های مالی میباشد که با توجه به حساسیت ویژه در خدمات اینترنت بانک ، فقط یک شرکت راه اندازی شبکه حرفه ای و باتجربه میتواند جوابگوی نیازهای پشتیبانی شبکه های کامپیوتری بانکها و موسسه های مالی باشد.

اخیرا توجه ویژه ای به راه اندازی شبکه در موسسه های آموزشی شده است.

پشتیبانی شبکه آموزشگاه ها و مراکز آموزشی نیز یکی دیگر از کاربردهای مرسوم خدمات پشتیبانی شبکه میباشد که سبب میشود این مراکز بتوانند به نحوا احسن ، برنامه های آموزشی خود را در بستر یک شبکه یکپارچه به کاراموزان خود ارائه دهند.


ویژگی هایی خدمات پشتیبانی شبکه  
 

بررسی و آنالیز شبکه
: کارشناسان با تهیه نقشه از وضعیت موجود شبکه، کلیه تجهیزات شبکه سازمان را ثبت میکنند و با انجام تست های مختلف، وضعیت سلامت تجهیزات فیزیکی شبکه اعم از کابل ها، سرورها، کلاینت ها و … را مورد بررسی دقیق قرار میدهند و گزارشات آن را به مدیران ارائه میکنند.
با توجه به اهمیت بالای سرور در شبکه، کلیه سخت افزارها و سرویس های نصب شده روی سرور مورد بررسی دقیق قرار میگیرند و متخصصان با آنالیز دقیق اطلاعات و داده های موجود ، عوامل مشکلات و اختلالات شبکه سازمان را شناسایی میکنند.

 

رفع مشکلات و بهینه سازی شبکه :
پس از آنالیزها و شناسایی ایرادات شبکه، کارشناسان شروع به برطرف کردن اختلالات و بهینه سازی های مختلف میکنند.
رفع ایرادات سخت افزاری در اولویت بالایی میباشد و تجهیزات معیوب به سرعت تعمیر و یا تعویض میشوند.
سرورها و ویندوزهای مجازی با آرایش و چینش صحیح کنار همدیگر قرار میگیرند و مشکلات مربوط به اکتیودایرتوری ، دسترسی کاربران به فایلهای سرور و انواع پالیسی ها متناسب با نیازها و اهداف سازمان مورد بررسی و بهینه سازی قرار میگیرند و تنظیمات مداوم برای تمام عناصر شبکه سازمان شما توسط متخصصان انجام میگیرد.

 

پشتیبانی مداوم و به موقع :
 بازدیدهای دوره ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد و در قرارداد پشتیبانی شبکه نیز لزوم اجرای آن حتما قید میشود.
پس از رفع اختلالات شبکه ، کارشناسان با آنالیزهای منظم ، به پایش شبکه میپردازند تا دیگر مشکلی در شبکه سازمان باقی نماند.
واحد مراقبت از مشتریان نیز بطور مستمر ، فعالیت های مربوط به خدمات پشتیبانی شبکه کارشناسان خود را مورد نظارت قرار میدهد تا تمام موارد داخل قرارداد پشتیبانی شبکه بین سازمان شما و شرکت مربوطه بطور کامل و صحیح انجام پذیرد.

 

ارائه گزارشات و مستندات :
کلیه اموری که توسط متخصصان برای شبکه سازمان شما انجام میشود ، بطور کامل ثبت میشود و گزارشات آن طی بازه های زمانی که سازمان تعیین میکند ، در اختیار مدیران قرار میگیرد. کارشناسان همیشه آماده ارائه مشاوره در رابطه با خدمات پشتیبانی شبکه به مدیران سازمان میباشند و در صورت درخواست و نیاز سازمان برای برقراری جلسه مشاوره ، شرکت مربوطه کارشناسان خود را به محل سازمان اعزام میکند تا پاسخگوی نیازها ، سوالات و مشکلات شبکه سازمان شما باشند.